2013년 10월 3일 목요일

[구글인앱]Testing Your In-app Billing Application(인앱 빌링 애플리케이션 테스트) #5

 던전워즈

Testing Your In-app Billing Application(인앱빌링 애플리케이션 테스트)





To ensure that In-app Billing is functioning correctly in your application, you should test the test the application before you publish it on Google Play. Early testing also helps to ensure that the user flow for purchasing in-app items is not confusing or slow, and that users can see their newly purchased items in a timely way.
당신의 애플리케이션에서 인앱빌링 기능이 올바르게 동작하는것을 보증하기 위해, 구글 플레이에 게시전 애플리케이션을 테스트해야한다. 초기의 테스트는 또한 유저의 인앱 아이템 결제 흐름이 혼란스럽거나 느리지 않는지 확인하고, 유저가 그들의 새로운 구매 아이템을 적시에 보여줄 수 있는지 확인하는데 도움된다.

Test with Static Responses(정적응답을 통한 테스트)



Test your In-app Billing application with static responses by using Google Play’s reserved product IDs.By using reserved product IDs instead of actual product IDs, you can test the purchase flow without specifying an actual payment method or transferring money. To learn more about the reserved product IDs, see Testing In-app Billing.

구글의 예약된 제품Id들을 사용해서 정적인 응답으로 애플리케이션을 테스트할수 있다. 실제 제품의 ID들 대신에 예비된 제품ID를 사용하는것으로, 당신은 실제 지불메소드나, 금전 지급을 하지 않고 구매 흐름을 테스트할 수 있다. 예비된 제품 ID들에 대해서 좀더 알기 위해, Testing In-app Billing을보라.

Test with Your Own Product IDs(자신의 제품ID를 사용한 테스트)


Because Google Play does not allow you to use your developer account to directly purchase in-app products that you have created yourself, you'll need to create test acccounts under your developer account profile. To create a test account, simply enter a valid Google email address. Users with these test accounts will then be able to make in-app-billing purchases from uploaded, unpublished applications that you manage.
구글은 당신 자신이 생성한 인앱 제품들에 당신의 개발자 계정을 직접적으로 사용하는 것을허용하지 않기 때문에, 당신의 개발자 계정 프로파일에 테스트 계정을 생성할 필요가 있다. 테스트 계정을 생성하기 위해서, 단순하게 올바른 구글 이메일 주소를 입력하면된다. 이 테스트계정의 유저들은 당신이 관리하는 업로드된, 아직 계시하지 않은 애플리케이션들로 부터 인앱 빌링 구매를 사용할 수 있다.
To test your In-app Billing Version 3 application using your own product IDs:(당신의 제품ID를 사용하여 인앱 빌링 버전3애플리케이션 테스트하기:)
  1. In the Developer Console, add one or more tester accounts to the developer account that you are using to publish your application.(개발자 콘솔에서, 하나 또는 더많은 테스터 계정을 당신에 출시할 애플리케이션의 개발자 계정에 추가한다, )
    1. Login to the Developer Console with your developer account.(개발자 계정으로 개발자 콘솔에 로그인)
    2. Click Settings > Account details, then in the License Testing section, add the Google email addresses for your tester accounts.(셋팅클릭->계정세부, 이때 라이센스 테스팅 섹션에서, 당신의 테스터들의 이메일 계정을 추가한다)
  2. Build a signed APK file for your In-app Billing application. To learn how to build and sign your APK, seeBuilding Your Application for Release. Make sure that you are using your final (not debug) certificate and private key to sign your application.(당신의 인앱빌링 애플리케이션을 서명된 APK로 빌드한다. 서명된 APK 빌드 방법을 배우기 위해 Building Your Application for Release를 보라. 당신의 최종(디버그가아닌) 인증서와 개인키로 사인하는지 확인한다.)
  3. Make sure that you have uploaded the signed APK for your application to the Developer Console, and associated one or more in-app products with your application. You don't need to publish the application on Google Play to test it.(개발자 콘솔에 사인된 APK를 업로드하고, 하나 이상의 인앱 제품을 애플리케이션과 연합시킨다. 당신은 구글플레이에서의 테스트를 위해서 제품을 게시할 필요없다.)
    Warning: It may take up to 2-3 hours after uploading the APK for Google Play to recognize your updated APK version. If you try to test your application before your uploaded APK is recognized by Google Play, your application will receive a ‘purchase cancelled’ response with an error message “This version of the application is not enabled for In-app Billing.”
    경고 : 구글플레이에서 당신이 업데이트한 APK의 버전을 확인하기까지 2~3시간정도 소요딘다. 만일 구글플레이에서 APK확인전에 테스트를 시도할 경우, 당신의 애플리케이션은 '결제취소'응답을 에러메시지('이버전의 애플리케이션은 인앱 빌링이 허용되지 않는다')와 함께 수신할 것이다.
  4. Install the APK file to your physical test device by using the adb tool. To learn how to install the application, see Running on a Device. Make sure that:(APK파일을 adb 툴을 사용하여 물리 디바이스에 인스톨한다. 애플리케이션을 어떻게 인스톨하는지 배우기 위해, Running on a Device를 보라. 확인사항들 : )
    • Your test device is running on Android SDK Version 2.2 (API level 8) or higher, and is installed with Google Play client Version 3.9.16 or higher.(당신의 테스트 디바이스는, 안드로이드 SDK 버전 2.2(API 레벨 8) 또는 그이상의 버전과, 구글 플레이 클라이언트 버전 3.9.16 또는 이상의 버전을 실행 중 이어야 한다)
    • The android:versionCode and android:versionName attributes values in the AndroidManifest.xml of the application that you are installing matches the values of your APK in the Developer Console.(AndroidManifest.xml android:versionCode 와 android:versionName 속성값들은 개발자 콘솔의 업로드한 APK의 값과 인스톨한 버전의 값이 일치하는 값을 가져야한다.)
    • Your application is signed with the same certificate that you used for the APK that you uploaded to the Developer Console, before installing it on your device.(당신의 애플리케이션은 디바이스에 인스톨하기 전에 개발자 콘솔에 업로드한 APK가 사용하는것과 같은 인증서로 서명되어야 한다.)
  5. Login to the test device by using a tester account. Test your In-app Billing application by purchasing a few items, and fix any issues that you encounter. Remember to refund the purchases if you don’t want your testers to be actually charged!(테스트 계정을 사용하여, 테스트디바이스에 로그인한다. 몇 몇 아이템들을 구매하는 것으로 인앱 빌링 애플리케이션을 테스트하고, 발생하는 문제들을 고친다. 기억해야 할것은 테스터들이 실제 지불하는 것을 원하지 않는다면, 구매 환불을 해야한다.)



댓글 없음:

댓글 쓰기